-->

Notification

×

Iklan

Iklan

Indeks Berita

PERLU DAMAI Di TAHUN BARU

Monday, December 30, 2019 | 10:43 WIB Last Updated 2020-01-05T21:23:41Z

Bersyukur dan ikhlas itu tugas kita, berjalan menuntut itu impian di setiap waktu,maka setiap yang datang membuat kerusakan dalam kehidupan itu adalah ujian sehingga kita harus pandai menilai hakikat hidup agar bisa menilai kebenaran dan kedewasaan.

Bayak manusia tidak puas akan kemenangan rela menzhalimi sesama insan demi kekuasaan namun itu bukan persoalan akan tetapi silaturrahmi dan kekeluargaan itu ikatan bukan memciptakan keburukan dan permusuhan menyebarkan fitnah ke lintas generasi menciptakan kegaduhan inilah pemikiran sang idola.

Cukup sudah yang lalu silahkan bersatu demi hidup damai , mari perbaiki kegagalan dengan kesadaran bukan dengan kedengkian menyebarkan permusuhan jadilah tauladan bagi insan bukan orang baik di depan penusuk di belakang.

Tahun baru harapan baru pemimpin baru awal kebangkitan atau pemimpin baru  awal kerusakan lebih dari yang ada, inilah yang harus di ciptakan kedamain dan kebersamaan bukan menciptakan kegaduhan sesama ,yang lain ketja yang diam di salahkan inilah firasat salah namun objektiflah berfikir dalam hidup ini bukan sekedar dengar dan kata tapi mari tanyakan untuk keindahan agar tidak tersesat dalam fikiran.

Hari demi hari selalu kita degarkan pembusukan sesama tapi mareka diam tidak melawan namun teryata Lebih kejam dari anjing selalu bergonggong di setiap waktu.

Namun itu bukan sifat  manusia tapi itu sifat binatang yang tidak berakal namun pergunakan akal demi hidup rukun dan damai.

Awal kehancuran salah sikap dan tindakan ,awal kemajuan benar kata dan perbuatan bukan dusta dan permusuhan,lebih baik kerja nyata dari pada kerja atas meja namun hidup perlu warna namun tetap tidak ke mana-mana, memang manusia kalau sudah salah tidak akan benar selalu salah di mata yang menyalah namun hakikat hidup tidak perlu membenarkan yang salah , tetap bertahan dalam kebenaran walau itu pahit .

Selamat menikmati keindahan dunia selamat menanti perubahan baru di tahun 2018 Semoga yang lalu sudah bisa yang baru ,semoga yang baru tidak palsu semua insan menanti perubahan demi kemajuan ke masa akan datang.

Semoga umur kita semua selalu bermafaat di jalan rabbi.Mari hijrah mari berjuang wujudkan kebenaran dalam aturan lawan kezaliman dalam kehidupan demi keadilan jangan takut di asingkan.

Semua akan sirna, hidup singkat lebih baik bermafaat di jalan benar dari pada sesat di jalan salah kemana kita tuju berprinsiplah pada yang benar bukan pada tahta dan harta.

Selamat datang di tahun Baru

Penulis
Azhari